Doorgaan naar hoofdcontent

Alsof het gisteren was

86. Foto's van Australië laten afdrukken en in mappen doen.

Het is erg mooi om met de foto's terug te blikken op misschien wel de mooiste tijd uit mijn leven tot nu toe. Mijn Australië-reis die ik samen met mijn vriend heb gemaakt, was ontzettend bijzonder. Ik kan oprecht zeggen dat het me heeft veranderd en dat het mijn horizon letterlijk heeft verbreed.
Wat ik er het allermooist aan vond, was het mogen aanschouwen van zó véél prachtige natuur. Het was eigenlijk nogal overweldigend al dat natuurschoon. Aan het einde van de drie maanden was ik ook helemaal 'sucked up' met indrukken. Er kon gewoon niks meer bij. 
Elke dag zagen we wel andere dingen, omdat het zo'n ontzettend groot land is en daarmee ook super divers. You name it, they have it. 

Omdat het zo overweldigend was, ben ik ook heel blij dat we zoveel foto's hebben gemaakt. Zo rond de 2500 kiekjes stonden aan het einde van de reis op de geheugenkaartjes van mijn Olympus. 
Helaas (of misschien ook wel niet) hebben we dit aantal maar kunnen reduceren tot zo'n 1700 foto's die we hebben laten afdrukken door de firma waar ze Jip&Janneke spulletjes verkopen. 
En het is inmiddels al 2 jaar geleden dat we de reis gingen maken, in september 2009. 

Belachelijk eigenlijk als je er zo over nadenkt, dat een reis die zo belangrijk en mooi is geweest blijkbaar niet voldoende motivatie geeft om de foto's direct af te laten drukken. Waarschijnlijk ook vanwege het grote aantal foto's, maar ook doordat we na terugkomst vrijwel direct weer in het 'echte leven' werden gegooid. De tijd van sollicitatiebrieven de deur uit doen in plaats van bedenken waar we vandaag zullen gaan overnachten. Het blauwbekken door de sneeuw in plaats van op je slippertjes over het strand slenteren. Stressen door de drukte in de appie in plaats van op je gemakje rond wandelen in de Woollies om je bbq-vlees en timtam chocolade te scoren. Argh.. wat een vrij leven was dat! 
Ik wou dat ik daar weer naar terug kon. 

Gelukkig kan ik dat soms even, als we samen weer een mapje foto's inplakken. Want ja, alles wordt met lijm ingeplakt en overal komen tekstjes bij. Misschien heeft het daarom wel zo lang geduurd voordat ik er eindelijk 'aan toe kwam'. En wil ik ze stuk voor stuk inplakken en leuke verhaaltjes bij de foto's schrijven. Omdat het dan nog niet zo lang geleden lijkt en ik er nog even aan terug kan denken en die mooie tijd weer kan herbeleven. 
Alsof het gisteren was.


Reacties

  1. Goed dat je er eindelijk mee bezig bent!! En het inplakken van foto's en samen herinneringen delen is natuurlijk ook veel waard. Ergens begrijp ik wel waarom je er zolang mee wacht, zodat je er namelijk nu nog van kan genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Drie updates

64.       Elke dag dat ik mijn nagellak er niet afhaal als het gechipt is, een euro in de spaarpot doen. Ok, ik ben betrapt. Mijn nagellak zit er nu al 3 dagen op, terwijl bij een aantal nagels de lak er al af aan het gaan is. Ik vind dat er echt heel onverzorgd uit zien. Dus om te voorkomen dat het vaak gebeurt, moet ik gewoon een euro per dag in Johan doen. Ik ga het er vandaag afhalen, dus dan is het 3 euro. 65.       Wanneer ik mijn make-up er ’s avonds niet af haal; een euro in de spaarpot doen. Gisterenavond heb ik ook verzuimd mijn make-up eraf te halen, foei! Na die lange Martin Scorsese film  was ik zo moe dat ik niet meer de moeite heb genomen. Dus, nog een euro erbij! 44.       Mijn nagellak stash uitbreiden met 1 flesje per 2 à 3 maanden. Maarr.. ik heb wel twee nieuwe nagellakjes erbij! Toen my boy uit Amerika terug kwam van zijn werktripje heeft hij twee mooie exemplaren voor me meegenomen. Van OPI de 'I pink I love you', een hele mooie zachtroze

Bloemenparade in huis

Als ik naar rechts kijk, zie ik op dit moment drie bossen bloemen. Mooie boeketten die met zorg zijn uitgezocht door cliënten en collega's waar ik afscheid van heb genomen. Ik ben heel erg dankbaar voor het levende bewijs van waardering dat in mijn huis staat te pronken.  Bloemen kunnen een hele waardevolle boodschap geven aan de ontvanger. Het is een mooi gebaar van de gever, waarin die wil uitdrukken wat de ander voor die betekent. Voor mij staan bloemen voor kleur, vrolijkheid, levendigheid. En ik vind het een fijn idee dat de ander aan mij heeft gedacht, tijdens het kopen van de bloemen en mij zoiets moois toewenst. Ook is het een manier om stil te staan bij een moment. In dit geval gaat het om een afscheid, maar ook om het vieren van een nieuw begin. Waar iets eindigt, komt er altijd iets nieuws. Hoe mooi is het om de symboliek van bloemen te koppelen aan het leven! Het ontluikende van de bloem staat voor nieuw leven en de eindigheid daarvan is te zien in het verwelken. Ondert

Waarom een eigen website starten niet werkt

Bijna twee jaar geleden heb ik hier voor het laatst gepost. En een jaar geleden ben ik een andere website gestart, waarbij ik een eigen domeinnaam heb gekocht, een hostingservice heb aangeschaft en een hele website heb ontworpen via Wordpress. Uren werk zat er in. Ik wilde het heel graag mooi maken, sleek, minimalistisch. Ook wilde ik echt een apart plekje, wat los staat van de content die ik hier heb geschreven. Want het onderwerp waar ik over zou schrijven was het vrijgezelle bestaan, daten en mannen. Het idee was heel leuk. Maar er waren zoveel technische problemen. Elke keer als ik iets probeerde aan te passen, stond het weer net niet goed. Dan moest ik weer een of andere plug-in installeren omdat de website anders niet goed zichtbaar zou zijn. Vervolgens had ik problemen met inloggen. Daarna was mijn website blijkbaar niet meer zichtbaar omdat hij niet goed beveiligd was. En op het laatst kon ik mijn eigen website niet meer op omdat het systeem dacht dat ik een hacker was. Gel