Doorgaan naar hoofdcontent

Kwart eeuw feest

38.       Een groot feest geven voor mijn 25e verjaardag


Mijn persoontje is sinds 21 maart al een kwart eeuw hier op aarde. Dat moest gevierd worden op 19 maart j.l. en wel in café Hemingway. Het stond al weken gepland, zelfs toen ik deze doelen formuleerde, wist ik al dat ik mijn verjaardag dit keer niet zoals gebruikelijk wilde vieren. Daarom had ik de cafébaas ingelicht en een hoekje aldaar gereserveerd voor mijn geliefde gasten. Ideaal, je hoeft zelf niet met kratjes bier en flessen drank te sjouwen en ook het dilemma van chips en kaas of eigengemaakt gelikt fingerfood bleef mij gespaard. Wel had ik een constructie bedacht waardoor ik verzekerd was van een 26e levensjaar waarin ik niet op krediet zou hoeven leven. Uit mijn 'kantoorvakhandel-tijd' wist ik nog dat bonnetjes heel makkelijk te verkrijgen zijn. Ik kon dan ook aan ieder een consumptiebon overhandigen en de barman wist wat hem te doen stond.

Uiteraard is een feest niet compleet zonder nieuwe outfit, waarmee ik ook meteen de doelen 46 en 48 heb gerealiseerd, maar daarover een andere keer. Ik was in ieder geval het stralende middelpunt, want ik voelde me goed zo met mijn vrienden om me heen in een mooi strak jurkje en een lekker wijntje!
Voor mij was het feest dan ook zeker meer dan geslaagd! Uiteindelijk is het niet zo groots geweest als ik wellicht eerder voor ogen had, maar gezellig was het des te meer! Ik vind het altijd een kunst om iedereen goed te spreken, omdat je je aandacht over alle leuke mensen moet verdelen, maar ik denk dat dit wel redelijk is gelukt. Ik wordt tenslotte maar één keer 25 en zelf heb ik er met volle teugen van genoten, dankzij het levendige gezelschap om me heen!

Reacties

  1. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!! Ik vond het ook een heel geslaagd feestje :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey bedankt voor je reactie. Hoe gaat het met je 101 doelen? Het is mei...dus tijd voor een volgend doel!;) Maar volgens mij loop je nog op schema want je hebt 2 jaar ervoor toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey MJC!

    Leuk dat je reageert! Het gaat goed met mijn doelen, alleen wat minder met het updaten daarvan hier op de blog.. Ik loop namelijk enorm achter daarmee, maar daar gaat binnenkort weer iets aan veranderen! Ik heb er inderdaad 2 jaar en 8 maanden voor ongeveer, dus er zullen vast wel doelen gehaald worden :)
    Hoe is het met jouw bedrijf?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

I believe in... Audrey Hepburn

73.       Alle films met Audrey Hepburn kijken (2/29).

In mijn to-do lijst heb ik opgenomen dat ik alle films van Audrey Hepburn wil zien. Ik denk dat de meesten wel weten wie zij was, maar voor de enkelen die haar nog niet kennen, hier een korte beschrijving.




Audrey was een Nederlands-Britse filmster in de jaren '50 en '60 die vooral romantische films maakte. Het was in de tijd van de zwart-wit films en ze was een groot icoon destijds. Vooral op beauty- en fashiongebied. Dit is ze voor velen nu nog steeds. Zo ook voor mij.
Ik vind haar echt een klassieke schoonheid die naast door haar looks ook een grote indruk achterlaat door haar sprankelende persoonlijkheid. Ze is iemand die vooral rollen speelt van onafhankelijke, sterke, maar echt vrouwelijke vrouwen. Ze weet wat ze wil en ook hoe ze dat kan krijgen en vaak gebruikt ze mannen om gedaan te krijgen wat ze wil. Ze windt ze zo om haar vinger door haar ietwat naïeve, maar positieve en vrolijke voorkomen. Ze heeft ook iets mys…

Minimalisme - deel 1

De laatste jaren is er een trend gaande in de online community: minimalisme. Het wordt gezien als een lifestyle, maar veel mensen pikken er stukjes en beetjes uit, zodat ze hun leven wat simpeler kunnen maken en meer rust kunnen ervaren. Zelf ben ik super geïnteresseerd in minimalisme. Ik lees er veel blogs over en kijk tientallen video's op Youtube over het onderwerp.

Ik zou mezelf geen 'echte' minimalist noemen, maar aan de andere kant, er zijn vele vormen en gradaties. Van een alleen maar wit met zwarte inrichting, een capsule wardrobe en het tellen van al je bezittingen tot 'gewoon' minder spullen kopen en je leven simpel houden; het kan allemaal.


Omdat ik al sinds ik op mezelf woon moeite heb met het ordelijk en schoon houden van mijn huis, ben ik altijd al op zoek geweest naar manieren om dit goed onder de knie te krijgen. Ooit begon ik met Flylady, een Amerikaanse vrouw die een hele strategie heeft met schema's om je huis spic en span te krijgen en te h…

Filmrecensie Captain Fantastic

Een uur geleden zat ik nog in de bioscoop, bij theater Springhaver in Utrecht. Samen met een vriendin keek ik naar de film Captain Fantastic. Beide hebben we een Cinevillepas aangeschaft, waardoor we 'gratis' naar de film kunnen in het filmhuis.
Ja, ik weet het. Ik heb ook al de museumkaart, waarom nog zo'n pas? Nou, kijk naar buiten. Wil je nog beter weer om een filmpje te pakken? Ik weet zeker dat ik er veel gebruik van ga maken. Bovendien kunnen we én vaker samen gaan, omdat we allebei zo'n pas hebben, én ik kan vaker in mijn uppie naar de bios. Dat is echt iets wat ik iedereen kan aanraden. Daar heb ik het nog wel een andere keer over.


Maar goed, we gingen dus naar Captain Fantastic. Ik had eerst al een beschrijving gelezen over de film en het leek me een goed plot. Een vader (Viggo Mortensen) voedt zijn 6 kinderen op in de natuur, buiten de maatschappij. Natuurlijk stuiten ze op problemen, maar ik ga niet verklappen wat er verder gebeurt. Helaas was mijn beleving…