Doorgaan naar hoofdcontent

Geen tv meer



Steeds vaker hoor ik mensen om mij heen die dezelfde keus hebben gemaakt als ik. Geen tv-abonnement meer. Inmiddels heb ik denk ik al 2 jaar geen 'normale' tv gekeken en voordat ik de kabel had opgezegd, zette ik de tv ook amper aan.
Ik laat je weten waarom ik hiervoor heb gekozen en welke voordelen ik ervaar.

- Er zijn weinig tv programma's die echt leuk zijn. Natuurlijk heeft ieder zo zijn eigen voorkeur, maar eigenlijk waren de enige drie programma's waar ik de tv voor aan zette 'Wie is de Mol', 'Boer zoekt Vrouw' en 'Expeditie Robinson'. Laat ik deze programma's ook gewoon online terug kunnen kijken. Problem solved.

- Je gaat niet meer doelloos zappen. Als je toch de mogelijkheid hebt, en je hebt even niks zinnigs te doen, dan is de verleiding wat groter om de tv aan te zetten en te blijven hangen bij een of ander nietszeggend programma, waarbij je na een kwartier denkt: "Waarom zit ik dit ook alweer te kijken?"

- Een gevolg is dus, dat wanneer ik nu een loos moment heb, ik gewoon een boek ga lezen. Of toch even de was ga ophangen, of gewoon ga kletsen met mijn vriend.
Ok ok.. ik ben natuurlijk niet helemaal onschuldig, want Whatsapp en Youtube zijn voor mij ook vaste verleidingen.



- Daarnaast kun je als je via internet streamt en cast, zelf beslissen wat je op welk moment kijkt. Niet meer afhankelijk van de programmering van de omroepen, maar zelf een film of serie of Youtube filmpje streamen, wanneer jij daar zin in hebt.
Netflix is my new best friend.

- Geen reclame meer. Need I say more?

Zijn er ook nadelen?
Nee, helemaal niet. Ik keek al nooit naar het nieuws (da's een heel ander verhaal), ik heb niet het gevoel dat ik dingen mis, en dat ik niet mee kan praten over grappige reclames zal mij een worst wezen. En wie de nieuwe The Voice winnaar is, kan me evenmin boeien.

Ik heb tv in ieder geval geen moment gemist en ik hoefde er ook helemaal niet aan te wennen. Dus als je twijfelt, probeer het gewoon uit! Je merkt dan vanzelf of je het mist en je kan altijd weer terug.
Wat je waarschijnlijk niet doet. Of wel, en dat is ook prima, ieder zijn ding.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Drie updates

64.       Elke dag dat ik mijn nagellak er niet afhaal als het gechipt is, een euro in de spaarpot doen. Ok, ik ben betrapt. Mijn nagellak zit er nu al 3 dagen op, terwijl bij een aantal nagels de lak er al af aan het gaan is. Ik vind dat er echt heel onverzorgd uit zien. Dus om te voorkomen dat het vaak gebeurt, moet ik gewoon een euro per dag in Johan doen. Ik ga het er vandaag afhalen, dus dan is het 3 euro. 65.       Wanneer ik mijn make-up er ’s avonds niet af haal; een euro in de spaarpot doen. Gisterenavond heb ik ook verzuimd mijn make-up eraf te halen, foei! Na die lange Martin Scorsese film  was ik zo moe dat ik niet meer de moeite heb genomen. Dus, nog een euro erbij! 44.       Mijn nagellak stash uitbreiden met 1 flesje per 2 à 3 maanden. Maarr.. ik heb wel twee nieuwe nagellakjes erbij! Toen my boy uit Amerika terug kwam van zijn werktripje heeft hij twee mooie exemplaren voor me meegenomen. Van OPI de 'I pink I love you', een hele mooie zachtroze

Bloemenparade in huis

Als ik naar rechts kijk, zie ik op dit moment drie bossen bloemen. Mooie boeketten die met zorg zijn uitgezocht door cliënten en collega's waar ik afscheid van heb genomen. Ik ben heel erg dankbaar voor het levende bewijs van waardering dat in mijn huis staat te pronken.  Bloemen kunnen een hele waardevolle boodschap geven aan de ontvanger. Het is een mooi gebaar van de gever, waarin die wil uitdrukken wat de ander voor die betekent. Voor mij staan bloemen voor kleur, vrolijkheid, levendigheid. En ik vind het een fijn idee dat de ander aan mij heeft gedacht, tijdens het kopen van de bloemen en mij zoiets moois toewenst. Ook is het een manier om stil te staan bij een moment. In dit geval gaat het om een afscheid, maar ook om het vieren van een nieuw begin. Waar iets eindigt, komt er altijd iets nieuws. Hoe mooi is het om de symboliek van bloemen te koppelen aan het leven! Het ontluikende van de bloem staat voor nieuw leven en de eindigheid daarvan is te zien in het verwelken. Ondert

Waarom een eigen website starten niet werkt

Bijna twee jaar geleden heb ik hier voor het laatst gepost. En een jaar geleden ben ik een andere website gestart, waarbij ik een eigen domeinnaam heb gekocht, een hostingservice heb aangeschaft en een hele website heb ontworpen via Wordpress. Uren werk zat er in. Ik wilde het heel graag mooi maken, sleek, minimalistisch. Ook wilde ik echt een apart plekje, wat los staat van de content die ik hier heb geschreven. Want het onderwerp waar ik over zou schrijven was het vrijgezelle bestaan, daten en mannen. Het idee was heel leuk. Maar er waren zoveel technische problemen. Elke keer als ik iets probeerde aan te passen, stond het weer net niet goed. Dan moest ik weer een of andere plug-in installeren omdat de website anders niet goed zichtbaar zou zijn. Vervolgens had ik problemen met inloggen. Daarna was mijn website blijkbaar niet meer zichtbaar omdat hij niet goed beveiligd was. En op het laatst kon ik mijn eigen website niet meer op omdat het systeem dacht dat ik een hacker was. Gel