Doorgaan naar hoofdcontent

Tot de bodem - deel 3: Parfum

Het afgelopen jaar heb ik een grote boodschappentas verzameld met beautyproducten die ik heb gebruikt. Deze producten heb ik met liefde opgemaakt, of weg gedaan omdat ik het niet meer gebruikte of het niet meer bruikbaar was.
In de serie 'Tot de bodem' vertel ik jullie wat ik van deze producten vind.
Deze keer is een van de meest gebruikte beautyproducten aan de beurt: Parfum.

Vera Wang- Princess



1. Wat is het?
Dit eau de parfum heeft een hele lieflijke en zoete geur. De dop kan ook fungeren als een ring. De flacon is in de vorm van een hart en heeft een kroontje met roze steentjes als dop.

2. Wat vind ik ervan?
Dit parfum heb ik zelf een keer uitgekozen en aangeschaft bij de Douglas. De geur vond ik dus sowieso lekker. Zoals ik al zei is het een zoete geur, maar daar hou ik wel van. Helaas is hij op het eind (na 1 of 2 jaar) slecht gaan ruiken en heb ik het laatste beetje niet meer op kunnen maken.

3. Voor herhaling vatbaar?
De geur was lekker, maar ik zou hem niet nog een keer kopen. Mijn smaak verandert ook en dit is niet een klassieker die ik altijd zal blijven kopen.

4. Waar is het te koop?
Bij de luxe parfumerieën, zoals Douglas en ICI Paris XL, is hij online niet meer te koop. Bij de webshop parfumsuper.nl bestel je een flesje van 30 ml. voor 34,95 euro.

Hunkemöller - Sexy Pink



1. Wat is is het?
Een eau de toilette in een dun buisje, die je makkelijk mee kan nemen in je tas. Wederom een zoete geur.

2. Wat vind ik ervan?
Deze geur heb ik als kerstcadeau gekregen. Ik heb er erg van genoten, maar hij ging ook vrij snel op. Ook al is hij bedoeld om mee te reizen, ik heb hem meestal gewoon thuis in de ochtend op gedaan voordat ik de deur uit ging. Wel koos ik vaak dit parfum om mee te nemen wanneer ik een weekendje weg ging, omdat hij inderdaad lekker compact is. De geur is niet heel vernieuwend, maar wel zo lekker dat hij bij veel mensen in de smaak zal vallen.

3. Voor herhaling vatbaar?
Waarschijnlijk ga ik ditzelfde parfum niet nog eens kopen, maar nu ik weet dat Hunkemöller deze verkoopt, zal ik wel in de winkel naar de parfums op zoek gaan om nieuwe geuren te besnuffelen. Ook zou ik het zelf wel als cadeau kunnen geven aan vriendin/zus/moeder.

4. Waar is het te koop?
Hunkemöller verkocht deze geur 1,5 jaar geleden. In de webshop zag ik dat ze andere geuren verkopen in deze vorm. Je krijgt dan 8 ml. voor 7,95 euro. De geur Sexy Pink wordt blijkbaar ook in flaconvorm verkocht: Je krijgt 50 ml. voor 19,99 euro.

Yves Saint Laurent - Manifesto



1. Wat is het?
Van deze geur heb ik twee keer een proefmonster gekregen bij een aankoop bij de Douglas en deze ook twee keer opgemaakt. Het is een wat sterkere geur, die ik vooral in de avond op doe.

2. Wat vind ik ervan?
Dit is een geur die niet heel standaard is, waar voor mijn gevoel kruidige noten met houtachtige geuren zijn vermengd. Toch is het best een zwoele en verleidelijke geur. Het wordt niet mijn signature geur, maar voor de afwisseling is hij lekker.

3. Voor herhaling vatbaar?
De geur spreekt me niet zo enorm aan dat ik hem zelf ga aanschaffen. Voor even tussendoor was hij lekker om te gebruiken.

4. Waar is het te koop?
Bij alle luxe parfumerieën, zoals Douglas en ICI Paris XL.
Een flesje van 30 ml. kost op dit moment 60,30 euro.

Lancôme - La vie est belle



1. Wat is het? Een parfumsample, wederom ontvangen bij een aankoop bij Douglas.

2. Wat vind ik ervan?
Dit is een sample die zijn werk doet. Het is een geur die ik door hem te dragen erg lekker vond en die me verleidde tot meer. Ook kreeg ik bij dit parfum vaak complimenten. Het is een luchtige geur, maar heeft toch iets verslavends.

3. Voor herhaling vatbaar?
Wanneer ik een volgende keer in de parfumeriezaak kom, zal ik deze geur zeker gaan beruiken en wellicht ook aanschaffen.

4. Waar is het te koop?
Bij alle luxe parfumerieën, zoals Douglas en ICI Paris XL.
Een flesje van 30 ml. kost 56,95 euro.

Cartier - La panthère



1. Wat is het?
Een geursample van een eau de parfum, verkregen bij een parfumeriezaak. Een zware luxe geur.

2. Wat vind ik ervan?
Dit is niet een geur die bij mij past. Hij is erg zwaar en ergens vind ik hem ook een beetje ouwelijk. Hij doet me letterlijk denken aan een oude dame met panterbontjas, in de stijl van Cruella de Vil.

3. Voor herhaling vatbaar?
Nee, deze zal niet op mijn wishlist belanden.

4. Waar is het te koop?
Bij alle luxe parfumerieën, zoals Douglas en ICI Paris XL.
Een flesje van 30 ml. kost op dit moment 56,25 euro.

Chanel - Coco Mademoiselle



1. Wat is het?
Ook dit is een luxe geur. Er zijn meerdere varianten van de Coco lijn. Hij is niet enorm zwaar en ik vind hem daarom geschikt voor zowel overdag als 's avonds.

2. Wat vind ik ervan?
Deze geur bevalt me van de samples erg goed. Hij is veelzijdig en draagbaar, maar geeft me toch dat luxe gevoel, waar Chanel zo goed in is.

3. Voor herhaling vatbaar?
Ik zou er zeker nog een keer aan gaan ruiken in de winkel, maar weet niet of hij in mijn mandje gaat belanden.

4. Waar is hij te koop?
Bij alle luxe parfumerieën, zoals Douglas en ICI Paris XL.
Een flesje van 35 ml. kost 58,50 euro.

Conclusie

Ik denk dat ik uit deze selectie wel een top 3 kan maken.
1. Lancôme - La vie est belle
2. Vera Wang - Princess
3. Hunkemöller - Pink Lady
Samples zijn eigenlijk een win-win situatie. De klant is blij dat hij gratis een geur kan uitproberen en uit de 5 samples (in mijn geval) kiest de klant er altijd wel één uit die hij overweegt voor een aanschaf. Voor mij is hier Lancôme de absolute winnaar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Drie updates

64.       Elke dag dat ik mijn nagellak er niet afhaal als het gechipt is, een euro in de spaarpot doen. Ok, ik ben betrapt. Mijn nagellak zit er nu al 3 dagen op, terwijl bij een aantal nagels de lak er al af aan het gaan is. Ik vind dat er echt heel onverzorgd uit zien. Dus om te voorkomen dat het vaak gebeurt, moet ik gewoon een euro per dag in Johan doen. Ik ga het er vandaag afhalen, dus dan is het 3 euro. 65.       Wanneer ik mijn make-up er ’s avonds niet af haal; een euro in de spaarpot doen. Gisterenavond heb ik ook verzuimd mijn make-up eraf te halen, foei! Na die lange Martin Scorsese film  was ik zo moe dat ik niet meer de moeite heb genomen. Dus, nog een euro erbij! 44.       Mijn nagellak stash uitbreiden met 1 flesje per 2 à 3 maanden. Maarr.. ik heb wel twee nieuwe nagellakjes erbij! Toen my boy uit Amerika terug kwam van zijn werktripje heeft hij twee mooie exemplaren voor me meegenomen. Van OPI de 'I pink I love you', een hele mooie zachtroze

Bloemenparade in huis

Als ik naar rechts kijk, zie ik op dit moment drie bossen bloemen. Mooie boeketten die met zorg zijn uitgezocht door cliënten en collega's waar ik afscheid van heb genomen. Ik ben heel erg dankbaar voor het levende bewijs van waardering dat in mijn huis staat te pronken.  Bloemen kunnen een hele waardevolle boodschap geven aan de ontvanger. Het is een mooi gebaar van de gever, waarin die wil uitdrukken wat de ander voor die betekent. Voor mij staan bloemen voor kleur, vrolijkheid, levendigheid. En ik vind het een fijn idee dat de ander aan mij heeft gedacht, tijdens het kopen van de bloemen en mij zoiets moois toewenst. Ook is het een manier om stil te staan bij een moment. In dit geval gaat het om een afscheid, maar ook om het vieren van een nieuw begin. Waar iets eindigt, komt er altijd iets nieuws. Hoe mooi is het om de symboliek van bloemen te koppelen aan het leven! Het ontluikende van de bloem staat voor nieuw leven en de eindigheid daarvan is te zien in het verwelken. Ondert

Waarom een eigen website starten niet werkt

Bijna twee jaar geleden heb ik hier voor het laatst gepost. En een jaar geleden ben ik een andere website gestart, waarbij ik een eigen domeinnaam heb gekocht, een hostingservice heb aangeschaft en een hele website heb ontworpen via Wordpress. Uren werk zat er in. Ik wilde het heel graag mooi maken, sleek, minimalistisch. Ook wilde ik echt een apart plekje, wat los staat van de content die ik hier heb geschreven. Want het onderwerp waar ik over zou schrijven was het vrijgezelle bestaan, daten en mannen. Het idee was heel leuk. Maar er waren zoveel technische problemen. Elke keer als ik iets probeerde aan te passen, stond het weer net niet goed. Dan moest ik weer een of andere plug-in installeren omdat de website anders niet goed zichtbaar zou zijn. Vervolgens had ik problemen met inloggen. Daarna was mijn website blijkbaar niet meer zichtbaar omdat hij niet goed beveiligd was. En op het laatst kon ik mijn eigen website niet meer op omdat het systeem dacht dat ik een hacker was. Gel