Doorgaan naar hoofdcontent

I did it Hemingway

94.       Tien nieuwe restaurants uitproberen en er een review over schrijven (1/10)


Vrijdag was het zover, ik ging uit eten met een vriendin in het restaurant Hemingway. Voor het eerst in tijden heb ik weer eens heerlijk uitgebreid gegeten met voor- hoofd- en nagerecht. En de plek die we daarvoor hadden uitgekozen was uitstekend! Het idee kwam van mij omdat ik van een vriendin hoorde dat je daar ook goed een feestje kan vieren (38. Een groot feest geven voor mijn 25e verjaardag.). Om de inrichting te bekijken en de sfeer te proeven, dacht ik met een etentje goed te kunnen checken of het aan mijn eisen zou voldoen. Dat bleek een goede keus te zijn geweest! Helaas heb ik geen foto's kunnen maken, omdat ik mijn camera niet bij me had en mijn telefoon ook niet meewerkte, maar hieronder mijn review van restaurant Hemingway.

Sfeer: 8
Het restaurantgedeelte bevindt zich bovenin het pand. Wij hadden het geluk aan een tafel geplaatst te worden direct aan het raam. We hadden dus een mooi uitzicht op de Janskerk, het standbeeld van Bisschop Willibrord en alle fietsende en druk pratende mensen buiten op de vrijdagavond. Een mooi begin. De tafels waren netjes volgens de etiquette gedekt, inclusief een tafelpunt servet. Het licht was gedimd en gezellig. Ook belangrijk: we konden elkaar goed verstaan. Hoe vaak is het niet zo dat je in een kippenhok beland, waar je aan het eind van de avond een stem aan overhoudt van een kettingrokende wiskeydrinker? Ook de stoelen en banken waren lekker comfortabel, waardoor we het toch zo'n 4,5 uur hebben volgehouden.. (ok, het hielp ook dat we veel hadden bij te praten).

Eten:
Als voorgerecht had ik een 'verse pompoensoep met een hint van kerrie'. Deze soep was echt verrukkelijk, al is de pompoensoep sowieso een van mijn favorieten. De kerriesmaak was duidelijk aanwezig maar niet te overheersend. Een lekker stukje bruin stokbrood en een peterselietakje maakte de garnering compleet.
Als main course koos ik het 'filodeegpakketje gevuld met geitenkaas, groene asperges en honing'. Echt een topper! Ik heb mijn bordje helemaal leeg gegeten, wat betekent dat ik alle ingrediënten erg lekker vond en dat is niet altijd het geval. Wel kwam ik er pas na een kwart achter dat ik in plaats van groene asperges, peultjes en worteltjes aan het eten was. Hmm.. blijkbaar smaakte het zo goed dat ik niet eens doorhad dat er iets anders op mijn bord lag dan wat de menukaart mij had verteld. Ik heb ook niet de moeite genomen om de serveerster er bij te roepen, aangezien ik ervan aan het genieten was.
Het dessert was voor mij een 'lauwwarme chocoladebrownie met yoghurthoning-ijs'. De brownie was lekker warm en vers, het yoghurthoning-ijs verrassend; een bolletje ijs waarin de twee smaken goed gedoseerd waren, echt ultiem!
Waar Hemingway ook zeker punten mee heeft gescoord, is de gratis fles wijn bij een tweemalige bestelling van 3 gangen. Lekkere rosé in een koeler naast je tafel, wat wil een mens nog meer? 
Voor mij was dat een Latte Machiato als afsluiter, mijn favoriete koffie. 
Kortom, ik heb echt genoten van de gerechten die mij zijn voorgezet.

Bediening: 8
Bij binnenkomst werden we bij aanmelding naar boven verwezen met een semi-grappig 'Ik stuur jullie naar boven!'. Daar werden we ontvangen door een meid die ik nog kende van een van mijn vorige horecabaantjes, wat al een goede klant-bediening verstandhouding teweegbracht. Dat bleek ook later aan tafel, aangezien we vaak (niet té vaak) gevraagd werden of alles nog naar wens was en er doorlopend vriendelijk werd gelachen. Ik had het gevoel dat ze tijd voor ons hadden en zichzelf ook relaxed voelden, wat ik altijd wel belangrijk vind. Door gestresste bediening voel je jezelf ook niet op je gemak, maar daar was hier geen sprake van.

Prijs/kwaliteit: 8
Voor elk budget stond er wel een gerecht op de kaart, wat maakt dat je er met verschillende groepen terecht kunt. Het bedrag dat ik moest neertellen was het voor mij dubbel en dwars waard. Ik heb heerlijk gegeten, kreeg een bepaald luxe-gevoel tijdens het diner op een comfortabele manier, en werd achteraf niet verrast door een hoge rekening door de drankjes (zoals bij de Chinees), mede dankzij de gratis fles wijn.

Totaal: 8,5
Als ik bovenstaande beoordelingen en indrukken bij elkaar optel, en mijn algehele gevoel over de hele avond daarin meeneem, verdient Hemingway een dikke 8,5! Dit is zeker een restaurant waar ik vaker zal komen. Ik ben positief verrast, omdat het beeld wat ik van Hemingway had, toch wat studentikoos was, maar dit komt absoluut niet overeen met de ervaring die ik hier heb gehad. 

Reacties

  1. Klinkt goed!! Wist ook niet dat Hemmingway zo'n leuke tent was. Moet ik het zelf ook maar snel een keer uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Drie updates

64.       Elke dag dat ik mijn nagellak er niet afhaal als het gechipt is, een euro in de spaarpot doen. Ok, ik ben betrapt. Mijn nagellak zit er nu al 3 dagen op, terwijl bij een aantal nagels de lak er al af aan het gaan is. Ik vind dat er echt heel onverzorgd uit zien. Dus om te voorkomen dat het vaak gebeurt, moet ik gewoon een euro per dag in Johan doen. Ik ga het er vandaag afhalen, dus dan is het 3 euro. 65.       Wanneer ik mijn make-up er ’s avonds niet af haal; een euro in de spaarpot doen. Gisterenavond heb ik ook verzuimd mijn make-up eraf te halen, foei! Na die lange Martin Scorsese film  was ik zo moe dat ik niet meer de moeite heb genomen. Dus, nog een euro erbij! 44.       Mijn nagellak stash uitbreiden met 1 flesje per 2 à 3 maanden. Maarr.. ik heb wel twee nieuwe nagellakjes erbij! Toen my boy uit Amerika terug kwam van zijn werktripje heeft hij twee mooie exemplaren voor me meegenomen. Van OPI de 'I pink I love you', een hele mooie zachtroze

Bloemenparade in huis

Als ik naar rechts kijk, zie ik op dit moment drie bossen bloemen. Mooie boeketten die met zorg zijn uitgezocht door cliënten en collega's waar ik afscheid van heb genomen. Ik ben heel erg dankbaar voor het levende bewijs van waardering dat in mijn huis staat te pronken.  Bloemen kunnen een hele waardevolle boodschap geven aan de ontvanger. Het is een mooi gebaar van de gever, waarin die wil uitdrukken wat de ander voor die betekent. Voor mij staan bloemen voor kleur, vrolijkheid, levendigheid. En ik vind het een fijn idee dat de ander aan mij heeft gedacht, tijdens het kopen van de bloemen en mij zoiets moois toewenst. Ook is het een manier om stil te staan bij een moment. In dit geval gaat het om een afscheid, maar ook om het vieren van een nieuw begin. Waar iets eindigt, komt er altijd iets nieuws. Hoe mooi is het om de symboliek van bloemen te koppelen aan het leven! Het ontluikende van de bloem staat voor nieuw leven en de eindigheid daarvan is te zien in het verwelken. Ondert

Waarom een eigen website starten niet werkt

Bijna twee jaar geleden heb ik hier voor het laatst gepost. En een jaar geleden ben ik een andere website gestart, waarbij ik een eigen domeinnaam heb gekocht, een hostingservice heb aangeschaft en een hele website heb ontworpen via Wordpress. Uren werk zat er in. Ik wilde het heel graag mooi maken, sleek, minimalistisch. Ook wilde ik echt een apart plekje, wat los staat van de content die ik hier heb geschreven. Want het onderwerp waar ik over zou schrijven was het vrijgezelle bestaan, daten en mannen. Het idee was heel leuk. Maar er waren zoveel technische problemen. Elke keer als ik iets probeerde aan te passen, stond het weer net niet goed. Dan moest ik weer een of andere plug-in installeren omdat de website anders niet goed zichtbaar zou zijn. Vervolgens had ik problemen met inloggen. Daarna was mijn website blijkbaar niet meer zichtbaar omdat hij niet goed beveiligd was. En op het laatst kon ik mijn eigen website niet meer op omdat het systeem dacht dat ik een hacker was. Gel